Thursday, October 24, 2013

Chiken Pie Mabeles





Seumur hidup aku inilah kali kedua aku makan kuih pai ni.first time aku makan epal pie berapa tahun yang lalu,itu jam aku kunyah dahlah tak sedap..time telan tecekik pulak tu(kesat ketika menelan)puiih..Namun percubaanku kali kedua bersama chiken pie hasil air tangan cik puan zura a.k.a ude telah memberi pesepsi baru buat diriku yang selama ini tak berapa minat nak makan spises-spises pai ni.

Ketika kotak dibuka bau aroma intinya menerjah kehidung kami bertiga didalam kereta.Aku yang ketika itu malu-malu tapi mahu terus mencuba keenakan chiken pie yang ketika itu masih panas.
Tepungnya yang ranggup ala-ala karipap,intinya yang lembab penuh dengan daging ayam serta sayur-sayuran yang digarap dengan rempah ratus dadah ape kebende aku pun tak tau..memang terangkat beb!!..usah mabeles ehh..


Pembikin pai cik puan zura a.k.a baking maker

Kompom r lepas ni aku oder lagi chiken pie ni kat dia.Dianya sedap terngiang-ngiang sampai nak tido..terbaikk..payah nak dapat makan makanan sedap macam ni.Muka cantik pandai masak pulak tu,bertuah suami..

Ps:Hatiku terkesan setiap orang itu melakukan kerjanya bermula dari hati.


No comments:

Post a Comment