Saturday, October 12, 2013

Salam perkenalan

Sirih pinang sirih berlipat,
Sirih dari Pulau Mutiara,
Saya membilang mana nan dapat,
Assalamualaikum salam sejahtera.

Bukan lebah sebarang lebah,
Lebah hinggap di cucuran atap,
Bukan sembah sebarang sembah,
Sembah mohon saya bercakap.


Cabaran yang diberi


Sebagai menyahut cabaran Anak Negoghi jari ni pantas menaip meluahkan rasa kesyukuran yang tidak terhingga kepada individu-individu yang bertanggungjawab yang menyiapkan blog aku ini.Selama dua tahun menunggu untuk mempunyai blog sendiri, akhirnya ia siap dalam masa dua minggu.Alhamdulillah...Pada mulanya, hati ini berat untuk menemui dua orang wanita yang sama sekali tidak pernah terpikir dek akal tuk ku bertemu. Namun berkat dan hikmah pertemuan ku dengan wanita-wanita cun ini,dipendekkan cerita maka terhasillah sebuah blog yang telah lama aku impikan.Yehaaa... 

Insya Allah, dengan adanya blog persendirian ini aku akan berkongsi cerita-cerita dari pengalaman hidup,adat resam budaya orang negoghi,tempat-tempat bersejarah dan apa-apa lagilah yang ada kena mengena gan negeri aku.Janji aku happy dengan apa yang aku tulis dan kau orang pun tak bosan bila membaca..k cau..c u next episode.Haha..          

Pesanan dari nenek aku

Kok yang baik kito ikut,
Kok yang bughruk kito tinggal-tinggalkan,
Kok yang baik datang dari Allah,
Kok yang bughruk datang dari hambanya yang lemah hati busuk haramjadahh!!!

Tereram..tereram..tereram..tamtam.. 
Tereram..tereram..tereram..tamtam..


                                   

1 comment:

  1. Bang, lawa blog ni. Cano nak buek? Tolong buek tutorial boleh?

    ReplyDelete